تبلیغات
بازاریابی شبکه ای net work marketing - نکات مهمی که هنگام پاسخ به ایرادات و سوالات مشتریان باید بدانید !!

نکات مهمی که هنگام پاسخ به ایرادات و سوالات مشتریان باید بدانید !!

نویسنده :گروه دوستان
تاریخ:سه شنبه 15 مرداد 1392-12:31 ق.ظ

نکات مهمی که هنگام پاسخ به ایرادات و سوالات مشتریان باید بدانید !!


یکی از مسایلی که بازاریابان در روزهای آغازین کار با آن مواجه خواهند شد، ایرادات و سوالاتی است که مشتریان (افراد جدیدی که کار را به آن­ها معرفی می­ کنیم) پس از معرفی نیوشانیک و محصولات آن مطرح می­ کنند. وظیفه­ شما به­ عنوان یک شبکه ­ساز اینست که به بهترین نحو به سوالات و ایرادات مشتریان پاسخ دهید و ابهامات ذهنی آن ها را برای خرید محصولات یا عضویت در تجارت بازاریابی شبکه­ ای برطرف کنید. در واقع "نه" گفتن مشتریان و همچنین سوالاتی که می­ پرسند، دلایل مختلفی دارد؛

      1- مشتریان دوست ندارند که ضعف خودشان را به شما نشان دهند.

اغلب افراد از اینکه دیگران از ضعف آن ها آگاه شوند، گریزانند. مثلاً ممکن است یک مشتری پلن درآمدزایی را درست متوجه نشده باشد و به­ جای این­ که بگوید کار را نفهمیده ­ام، بهانه­ دیگری­ می­ آورد و به شما جواب منفی می­ دهد یا در حالت دیگر ممکن است پول کافی برای خرید محصولات را نداشته باشد و طبیعی است که به­ جای بیان این مسئله بهانه دیگری بیاورد.

      2- برخی مشتریان به موفق شدن خود شک دارند.

برخی افراد هنگام شروع هر کار جدیدی به توانایی خود برای رسیدن به موفقیت شک می­ کنند و این شما هستید که باید این حس را در فرد ایجاد کنید که با رعایت اصول این تجارت و حمایت تیمی که برای تک تک اعضا وجود دارد، می­ تواند موفق شود.

      3- شاید زمان مناسبی برای معرفی کار به مشتری نبوده­ است.

هر انسان در زندگی روزمره­ خود با استرس، فشارهای روحی و مسائل مختلفی درگیر است از این رو امکان دارد زمانی که محصول یا تجارت را به مشتری معرفی کرده­ ایم، او در وضعیت روحی یا جسمی مناسبی نبوده و به درستی متوجه مزایا و ویژگی­ های این تجارت نشده ­باشد.

      4- شاید تجربه­ های گذشته بر تصمیم ­گیری مشتری تأثیر گذاشته­ است.

در چند سال گذشته، برخی از افراد گرفتار شرکت ­ها و دسیسه­ های هرمی شدند و خسارات جبران­ ناپذیری به این افراد یا اطرافیان شان وارد گردید. قطعاً یادآوری تجربه ­های تلخ گذشته بر نگرش و تصمیم گیری صحیح این افراد تأثیر خواهد گذاشت.

اما یادمان باشد؛ "اگر فردی سوال می­ پرسد، نشانه­ بسیار خوبی است. زیرا نشان می­ دهد که برای تصمیم گیری به اطلاعات بیش­تری نیاز دارد". حال وظیفه­ ما چیست و در پاسخ به سوالات و ایرادات افراد باید چه­ کاری انجام دهیم؟

     1- ابتدا باید خوب گوش دهیم.

پس بعد از معرفی کار ابتدا باید بگذاریم مشتری صحبت کند و سوالاتش را مطرح کند، زیرا وی کلیدی­ ترین سوالات و ابهامات خود را در این مرحله مطرح می­ کند.

      2- هرگز کلام مشتری را قطع نکنید.

هرگز صحبت مشتری را قطع نکنید و سعی نکنید کلام او را حدس بزنید. زیرا در بیشتر موارد حدس ما اشتباه است. پس بگذارید مشتری سوال خود را به­ طور کامل بپرسد.

      3- در صورت نیاز سوال بپرسید.

اگر حس کردید که منظور مشتری را درست متوجه نشده­ اید، حتماً از او سوال بپرسید تا کاملاً نسبت به سوال و ایرادی که مطرح کرده اشراف پیدا کنید و سپس به آن پاسخ دهید. فقط این نکته را در نظر بگیرید که سوالات شما حالت بازپرسی و استنطاقی به خود نگیرد.

      4- هرگز روی یک ایراد و سوال مطرح شده از سوی مشتری تأکید نکنید.

برخی اوقات خود ما تا پایان جلسه پیگیری مدام راجع به اولین سوال مشتری صحبت می­ کنیم. این کار اشتباه بزرگی است و در نظر بگیرید شاید او خواسته فقط سوالی بپرسد ولی با تأکید بیش از حد، خودمان آن مسئله را در ذهنش بزرگ کرده ­ایم.

      5- اگر جواب سوالی را نمی­ دانید، دروغ نگویید.

برخی از بازاریابان فکر می ­کنند که باید به هر سوالی که از آن ها پرسیده می­ شود به سرعت پاسخ دهند. این یک اشتباه بزرگ است. اگر جواب سوالی را نمی ­دانید دروغ نگویید. ضمناً سعی نکنید با حرکات اضافی سر و بدن یا تغییر چهره، خونسردی خود را از دست بدهید و به مشتری نشان دهید که جواب سوال را نمی ­دانید. کافی ست در کمال خونسردی بگویید: "الان جواب این سوال را نمی­ دانم و از شرکت یا بالاسری خود می ­پرسم!" سپس در اولین دیدار پاسخ را به او انتقال دهید زیرا در این تجارت سوال بی­ پاسخ وجود ندارد.

      6- در زمان پاسخ به سوالات هرگز بحث نکنید.

هرگز با مشتری خود بحث نکنید. زیرا ممکن است در بحث پیروز شوید، اما قطعاً مشتری خود را از دست داده­ اید.

      7- ابتدا به سوالات خوب فکر کنید و سپس پاسخ دهید.

نیاز نیست پس از این­ که مشتری سوال کرد، در کسری از ثانیه به او پاسخ دهید. سعی کنید ابتدا به سوالی که مطرح کرده خوب فکر کنید. با این کار او متوجه می­ شود که به صحبت­ هایش توجه کرده­ اید. ضمناً خود شما هم با این کار می­ توانید پاسخ کامل ­تر و صحیح­ تری به او بدهید.

      8- بعد از پایان جلسه، محتوای آن را­ با بالاسری تان مرور کنید.

شما با مرور ماوقع این جلسه می­ توانید از نقاط ضعف و قوت خود آگاه شده و پیگیری­ های بعدی تان را بهتر و تأثیرگذارتر انجام دهید. اگر پیگیری شما موفق بود می ­توانید دریابید که چه عاملی تأثیر بیش­تری در پاسخ مثبت مشتری داشته­ است و اگر ناموفق بود، نقاط ضعف خود را فهمیده و در پیگیری­ های بعدی آن را برطرف می ­کنید.


نویسنده: واحد تحقیق و توسعه




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
cialis
پنجشنبه 3 خرداد 1397 04:39 ب.ظ
What's up, all the time i used to check blog posts here early in the break of
day, because i enjoy to gain knowledge of more and more.
cialis canadian pharmacy
دوشنبه 6 فروردین 1397 04:13 ب.ظ
I am in fact grateful to the owner of this web site who has shared this fantastic piece of writing at at this place.
http://toniweat.hatenablog.com/archive/2015/06/22
سه شنبه 24 مرداد 1396 09:48 ق.ظ
Excellent blog here! Also your web site loads up very fast!
What web host are you using? Can I get your affiliate link
to your host? I wish my site loaded up as quickly
as yours lol
at home std test kit
دوشنبه 5 تیر 1396 12:31 ق.ظ
ریشه از خود نوشتن در حالی که ظاهر شدن دلنشین در آغاز آیا واقعا
نشستن کاملا با من پس از برخی از زمان.
جایی در سراسر پاراگراف شما در واقع موفق به من مؤمن اما
تنها برای while. من هنوز کردم مشکل خود را با
جهش در مفروضات و شما خواهد را سادگی به کمک پر همه کسانی شکاف.
در این رویداد شما در واقع که
می توانید انجام من را قطعا بود تحت تاثیر قرار داد.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


لینک خبرگزاریهای مفید
پخش زنده تلویزیونی
خبرگزاری،روزنامه بایک کلیک

آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :


Admin Logo
themebox Logo
PageRank Checker