تبلیغات
بازاریابی شبکه ای net work marketing - ویژگی های محصول مناسب در فروش مستقیم چندسطحی

ویژگی های محصول مناسب در فروش مستقیم چندسطحی

نویسنده :گروه دوستان
تاریخ:دوشنبه 19 اسفند 1392-09:34 ب.ظ

ویژگی های محصول مناسب در فروش مستقیم چندسطحی؛ فصل اول: تعاریف

یکی از مهم ترین سوالاتی که در این تجارت ممکن است پیش بیاید این است: «چه محصولاتی برای فروش از طریق این تجارت مناسب هستند؟»؛ بر همین اساس از این پس، هر هفته یکی از ویژگی های محصولات مناسب برای این تجارت، از این سایت قابل دانلود خواهند بود.

این هفته، "تعاریف" را به عنوان مقدمه و اولین فصل مطالعه نمایید؛ می توانید نظرات خود را در همین جا اعلام کنید


یکی از بزرگترین مزایای این تجارت، امکان ارتقاء شما از فروشندگی به مدیریت فروش است. پس از طی مراحل لازم و هنگامی که در فروش مهارت پیدا کردید و سناریوهای مختلف آن را شناختید، این امکان برای شما ایجاد می
شود که آنچه آموخته اید را به زیردستان خود بیاموزید و از فروش آنها هم بهره مند شوید. وقتی شما مسئولیت آموزش عده ای از علاقمندان به این تجارت را می پذیرید، باید برای سوالات و ابهامات آنها پاسخ های مناسب و علمی داشته باشید.

افراد جدیدالورود بعضاً به دلیل ناآگاهی از فضای این تجارت، ممکن است دائماً غر بزنند و از شما سوالات مختلفی بپرسند:

- چرا شرکت کالاهای پرمصرف روزمره را به سبدش اضافه نمی کند؟

- چرا شرکت با فلان شرکت ها وارد همکاری نمی شود؟

- چرا شرکت تنوع محصولاتش را مثل سوپرمارکت ها و فروشگاه ها افزایش نمی دهد؟

- چرا شرکت کالاها را به قیمتی ارزان تر از قیمت مصرف کننده ی آنها، نمی فروشد؟

- چرا شرکت روی کالاهایش قیمت مصرف کننده درج می کند؟

- و ...

 

گاهی اوقات افراد کم تجربه ای که با سختی های فروش محصول مواجه می شوند و به زبان ساده، در فروش محصولات موفق عمل نمی کنند به جای این که مشکل را درون خود جستجو کنند، به دنبال عوامل بیرونی می گردند. گاهی اوقات آنها احساس می کنند محصولات شرکت، محصولات مناسبی نیستند و شرکت باید محصولات دیگری را به سبد کالا، بیفزاید. حتی خیلی از افراد جدیدالورود، تحت تأثیر اطرافیانی که احیاناً دستی در تولید یا حتی خرید و فروش دارند، با شوق و ذوق به حامیان خود یا مدیران شرکت، پیشنهاد محصول می دهند. در نیوشانیک، ما با انواع و اقسام این پیشنهادات از سوی بازاریابان یا اطرافیان آنها مواجه بودیم. از خیارشور فله ای گرفته تا پودرهای شوینده و لوازم خانگی. در حالی که محصولات سبد فروشگاه، تابع سیاست های خاص و از پیش تعیین شده ی بلندمدت شرکت هستند و معمولاٌ اگر قرار بر تغییر و تحولاتی در سبد باشد هم، در راستای همین سیاست ها خواهد بود و در اکثر مواقع، خواسته های اعضاء جدیدالورود به دلیل ناپختگی و ضعف محتوا، قابل اجرا و انجام نیست.

در این شرایط، شما به عنوان یک حامی حرفه ای باید با دلایل منطقی و علمی برای آنها توضیح بدهید که این تجارت، ویژگی های خاص خود را دارد و قرار نیست هر محصولی که به ذهن آنها می رسد، از طریق آن فروخته شود. آشنایی یک مدیر فروش با خصوصیات و اوصاف محصولاتی که برای عرضه از طریق این کانال مناسب هستند، به او توانایی می دهد تا به سوالات و ابهامات ذهنی اعضاء زیرمجموعه و سازمانش، پاسخ های مناسبی بدهد. یک مدیر فروش توانا باید به اعضاء جدیدالورود سازمانش بیاموزد که به جای اینکه به دنبال «تغییر کردن شرایط» باشند، در پی «تغییر دادن شرایط» باشند.

در این تجارت، شما باید افراد جدیدالورود سازمان خود را برای شنیدن جواب های «نه»ی احتمالی آماده کنید. تصوری غلط در ذهن خیلی از آنها وجود دارد که: «به محض اینکه شروع به کار کنم، همه دوستان و اطرافیانم به پیشنهادهای من جواب مثبت می دهند و از من محصولات را خواهند خرید.»

در این تجارت واژه های کلی و عمومی مانند «همه، هر، هیچ کس و ...» کاربرد چندانی ندارند و دلخوش کردن به جملات این چنینی کاملاً اشتباه است: «همه ی اطرفیان از من محصول خواهند خرید.»، «هر جایی که بروم از من و پیشنهاد من استقبال خواهد شد.»، «هیچ کس از اطرافیان من، دوست ندارد من پیشرفت کنم.»، «هیچ کس به من برای موفق شدن کمک نخواهد کرد.» و ... این جملات در تجارت های قرن بیست و یکم مردود و بی مصرف هستند. در فروش مستقیم چندسطحی، این جمله ها به این شکل عوض می شوند: «بعضی از اطرافیان محصول خواهند خرید و بعضی دیگر نه. مهم این است که با بررسی دلایل و اصلاح روش ها، روز به روز تعداد مشتریانم را بیشتر کنم.»

خیلی از کسانی که آنها فکر می کنند به پیشنهاد محصول جواب مثبت خواهند داد، به بهانه های مختلف مانند «الان محصولی نیاز ندارم.»، «الان پول کافی ندارم.»، «ان شاءاله دفعه بعد.»، «محصولات گران هستند.» و ... ممکن است جوابشان منفی باشد و اگر شما از ابتدای مسیر، آمادگی شنیدن این جواب های منفی را در ذهن اعضاء تیم خود ایجاد نکرده باشید، آنها از لحاظ روحی و روانی به هم خواهند ریخت. باید به آنها کمک کنید تا جواب های "نه" در عملکرد و روحیه آنها تأثیر منفی نگذارد تا تمرکزشان در دوره ی حساس و مهم عملگرایی حفظ شود.

ضمن ایجاد اعتماد به نفس در درون اعضاء زیرمجموعه ی خود، باید به آنها بیاموزید که ساده اندیش و زودباور نباشند. تلاش کنید تا باور غلط «فروش محصول، کاری آسان و ساده است!» را در ذهن آنها بشکنید و آنها را با این واقعیت روبرو کنید که در بهترین حالت فقط 10 درصد کسانی که او می شناسد، مشتری وفادار او و محصولاتش خواهند شد. اما از طرف دیگر، خیلی از کسانی که او فکرش را نمی کند، مشتری وفادار او خواهند شد.

شما در کنار اینکه باید به اعضاء زیرمجموعه، راه و روش های فروش محصولات و همچنین سختی های پیش روی آنها را نشان دهید، باید ماهیت و ذات محصولات شرکت را نیز برای آنها تعریف کنید و آنها را از ویژگی ها و مزیت های رقابتی محصولات شرکت، نسبت به محصولات سایر شرکت ها آگاه کنید. هدف اصلی این نوشتار در واقع تقویت قدرت مدیران فروش در زمینه ی پاسخ به سوالات و ابهامات احتمالی ذهن توزیع کنندگانی است که تحت آموزش آنها مشغول فعالیت شده اند.

در ادامه ی راه، ویژگی های محصولات مناسب برای فروش مستقیم چندسطحی را به جزئیات بررسی می کنیم. در هر فصل به یکی از این ویژگی ها می پردازیم و طی بحث، ضمن اینکه باورهای نادرست نسبت به موضوع را که ممکن است در ذهن بعضی از اعضاء جدیدالورود شکل گرفته باشد مطرح می کنیم، با استناد به مثال های بین المللی و همچنین تجارب حاصله از فعالیت شرکت نیوشانیک دلایل نادرستی این باورها را تشریح می کنیم. استفاده از مثال شرکت های موفق بین المللی در این عرصه، حکم رفرنس و مرجع را دارند و سرنخ هایی را در اختیار مدیر فروشان خلاق قرار می دهد تا با تحقیقات بیشتر درباره ی این شرکت ها و علت موفقیت آنها، بیش از پیش به حقیقت و روح این تجارت پی ببرند.

با توجه به تفاوت های اساسی موجود در ساختار اقتصادی کشور با ساختارهای اقتصادی که شرکت های موفق بین المللی در آن مشغول فعالیت هستند، تعمیم صددرصدی اصول و قواعد بین المللی به آنچه در کشور ما می گذرد، شدنی به نظر نمی رسد. در فصل هایی از این نوشتار ضمن بررسی این تفاوت ها، تلاش خواهیم کرد تا به راه حل های میانه ای دست بیابیم که ضمن پایبندی به اصول مسلم تجارت، با امکانات و ظرفیت های موجود در کشور نیز همخوانی دارد. از این نگاه، آگاهی از روند مسیر حرکتی نیوشانیک، به عنوان سردمدار این تجارت در کشور، اهمیت زیادی پیدا می کند. بررسی و تحلیل تغییر و تحولات سبد کالایی شرکت از روزهای نخست تا دوران اخیر، علاوه بر اینکه به شما کمک می کند تا با مسائل خاص مربوط به محصولات و گروه های محصولی مختلف آشنا شوید، شما را با تاریخ شرکت تان نیز آشنا می کند.




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
free Nintendo Switch
سه شنبه 7 آذر 1396 08:30 ب.ظ
متشکرم برای ارسال شگفت انگیز شما! من مطمئنا خواندن آن را دوست داشتم
شما یک نویسنده عالی هستید. مطمئن باشید که وبلاگتان را به نشانه گذاری کنید و اغلب بعدا در زندگی دوباره خواهید دید.
من می خواهم شما را تشویق کنم تا قطعا کار بزرگ شما را ادامه دهم
شب خوبی داشته باشی
How long do you grow during puberty?
دوشنبه 30 مرداد 1396 04:58 ب.ظ
We stumbled over here different page and thought I might as well check things
out. I like what I see so now i'm following you.
Look forward to looking into your web page again.
How we can increase our height?
شنبه 14 مرداد 1396 09:28 ق.ظ
Hi to all, how is all, I think every one is getting more from
this site, and your views are fastidious in support
of new users.
bobetteaugsburger.jimdo.com
جمعه 13 مرداد 1396 10:28 ب.ظ
I know this site presents quality depending content and additional material,
is there any other website which provides such things
in quality?
Fred
دوشنبه 9 مرداد 1396 09:44 ب.ظ
Hey there! I'm at work surfing around your blog from
my new iphone! Just wanted to say I love reading through your blog and look forward to all your posts!
Carry on the excellent work!
Rod
یکشنبه 24 اردیبهشت 1396 11:34 ب.ظ
great submit, very informative. I wonder why the other specialists
of this sector do not notice this. You must continue your writing.
I am confident, you've a great readers' base already!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


لینک خبرگزاریهای مفید
پخش زنده تلویزیونی
خبرگزاری،روزنامه بایک کلیک

آمار وبلاگ

کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :


Admin Logo
themebox Logo
PageRank Checker